poniedziałek, 3 marca 2014

19115 - z tym numerem możesz "narzekać" do woli

Postanowiliśmy dziś napisać o ciekawej inicjatywie Ratusza wdrożonej w okolicach ubiegłorocznego referendum dotyczącego odwołania Hanny Gronkiewicz-Waltz z funkcji prezydenta Warszawy. Chodzi o numer interwencyjny 19115 oraz stronę internetową warszawa19115.pl.


Udostępnienie mieszkańcom Warszawy jednego centralnego numeru interwencyjnego, pod który można zgłaszać różne problemy, często dość prozaiczne, ale trapiące warszawiaków okazało się dobrym pomysłem. Gorzej niestety z rozwiązywaniem problemów na poziomie dzielnic, gdzie zgłoszenia muszą być procedowane formalnym trybem. 

Jeden z członków naszego Stowarzyszenia od kilkunastu tygodni testuje udostępnioną przez miasto specjalną aplikację na smartfona do zgłaszania interwencji i wyniki są zadowalające. 
Wśród zgłoszonych do tej pory spraw trzy zostały zrealizowane bardzo sprawie (jedna poprawiona po reklamacji). Największym "sukcesem" była szybka likwidacja nielegalnego wysypiska odpadów styropianowych przy wale kolejowym w kierunku ul. Radzymińskiej. Pozostałe zgłoszenia dotyczyły m.in. dziur w chodnikach i jezdni, zniszczonych barierek na wyremontowanej Kawęczyńskiej (czekamy na realizację) oraz dwóch dużych dzikich wysypisk na na Michałowie (tutaj niestety temat krąży między zgłaszającym, CKS, Dzielnicą i Strażą Miejską :( ). Poniżej zamieszczamy mapkę dotychczasowych zgłoszeń.



Aby zaoszczędzić czas i środki (dzwonienie na numer 19115 może okazać się bardzo kosztowne) zachęcamy do korzystania przede wszystkim z aplikacji mobilnej (i łączenia się z internetem przez darmowe wi-fi). Jej obsługa jest bardzo prosta i intuicyjna (młodzież zachęcamy do wsparcia w tym zakresie osób starszych). Składa się z trzech prostych kroków:


1. Zrobienia zdjęcia


Fot. Targowek.info

2. Wskazania lokalizacji na mapie


3. Dodania krótkiego opisu zgłaszanej sprawy


Po zgłoszeniu sprawy na podanego przy instalacji aplikacji maila przychodzi krótka wiadomość z numerem danego zgłoszenia. Numer pozwala sprawdzać status sprawy na stronie 19115, a także można się na niego powoływać przy składaniu reklamacji (polecamy korzystanie w tym celu z darmowego czatu, gdzie przez 24 h przez 7 dni w tygodniu można kontaktować się z konsultantami).

Zgłaszajcie problemy w Waszej okolicy i w ten sposób testujcie działania służb miejskich. Warto przekonać się na własnej skórze jak to działa.

KMI

Brak komentarzy :